Father see that I have tried, to build a world with only me inside

2009/09/03

En ny era, en ny epoc...

Godkväll
Mycket har hänt. Helt spontant köpte jag mig en tågbiljett och åkte 120 mil norrut närmare bestämt till luleå. Jag packade med mig alla mina kläder och vissa andra livsnödvändiga grejer så som tacokrydda och ett halvt elskåp i kablar.
Väl framme stod jag som en vilsen liten pojke, hade ingenstans att bo (för det var (rättelse det ÄR) bostadsbrist) med packning på över 70 kilo. Jag suckade för mig själv och tänkte: Välkommen till studentlivet...
Det är nämligen sant, jag har blivit student.. eller högskolestudent kanske det heter.
Jag läser just nu Rymteknik vid Luleås Tekniska Högskola. För er som inte vet vart Luleå ligger så skulle man kunna säga skulle ni åka samma sträcka som till frankrike eller nåt fast åt det kallare hållet skulle ni hamna rätt. Här bor jag just nu på ett golv (mest för att jag tar nya rekord i lathet och inte orkar köpa mig en säng) bland isbjörnar och vargar och svensk urskog och rymd. Rymd finns det gott om i Luleå. Och alkohol finns det också gott om för att luleå ligger i norrland.
Efter två veckors hårt alkoholsintag, väldigt lite ätande (ja spriten får man serverad, maten måste man först tillaga, valet vad pengarna skulle gå åt på var inte så svårt) och en veckas sovande på ett golv i en sovsäck känner man att matte är man jättesugen på.. Det var man inte, men sen blev man det igen.
Sen kom sjukdomen... Svininfluensa, lugninflammation, lugncancer, AIDS och klamydia samtidigt.
Dagens ros idag går till två personer. Den första är Bävergången för ren idioti. Killen tog en kasserad kupong för kaffe och stoppade den i sin ficka medan expediten kollade på honom som om han tänkte "ingen kan väl vara så dum..... jo tydligen"
Och dagens andra ros går till min polare som kanske borde behållas anonym ett tag till. Hon har nämligen skrämt upp kissie eller vad hon nu hette genom att lägga upp ett klipp på youtube. You go girl:D
Nej nu blev det här långt och ganska obekvämt och skavigt att skriva och det kommer nog inte vara en fröjd för hjärnan att läsa detta heller. Jesus har allt för mycket ordbajs i händerna men sätter stopp här ändå.
Ha en trevlig kväll alla:)

Inga kommentarer: